Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Informacje o muzeum (tekst łatwy do czytania ETR oraz film w języku migowym)

 Informacje o muzeum Piktogram tekstu łatwego do czytania. Narysowana osoba z książką

Nasz adres

Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Głogowie znajduje się przy ulicy Brama Brzostowska 1 w Głogowie.

Muzeum mieści się w Zamku Książąt Głogowskich. Zamek jest budynkiem zabytkowym i jego najstarsze części mają prawie 800 lat.

Wejście do muzeum. Wysoki jasny budynek, z dużymi drewnianymi drzwiami. Przed wejściem mostek.

(Budynek muzeum od ulicy. Wejście główne)

W Muzeum

1. Zbieramy i pokazujemy na wystawach stare przedmioty z Głogowa i okolic:


Piktogram rycerz

Zabytki historyczne. Zabytki historyczne to stare przedmioty używane kiedyś przez ludzi. W muzeum zbieramy stare meble, naczynia, dokumenty, zdjęcia, narzędzia i inne przedmioty.

 

Piktogram stara siekierka

Zabytki archeologiczne. Zabytki archeologiczne to stare przedmioty zrobione przez człowieka, odnajdywane w ziemi przez naukowców. Naukowcy, którzy odnajdują te  przedmioty to archeolodzy.

 

Piktogram pokazujący wymianę pieniędzy

 Numizmaty. Numizmaty to pieniądze, monety i banknoty.

 

 

piktogram paleta malarskaZbiory sztuki. Zbiory sztuki to obrazy, rzeźby, plakaty i inne przedmioty wykonane przez artystów.

 

 

2. Chronimy przed zniszczeniem i odnawiamy zniszczone stare, cenne rzeczy.


3. Odkrywamy ważne informacje o przeszłości.


4. Uczymy i opowiadamy o dawnych czasach.


5. Piszemy książki.

Czym zajmuje się muzeum

 

Możesz u nas zobaczyć wystawy stałe

  • Pamięć głogowskich kamieni
  • Obrona Głogowa w 1109 roku
  • Głogowianie 1945
  • Skarb z Głogowa 
  • Blask złota i srebra, czyli pieniądz w baroku
  • Łódź dłubanka ze zbiorów MAH

Wystawy czasowe są pokazywane tylko przez krótki czas. Żeby zobaczyć jakie wystawy czasowe są pokazywane w muzeum kliknij w link: http://www.muzeum.glogow.pl/p,68,czasowe

Wieża zamkowa

Widok na dziedziniec w środku zamku. Na wprost wysoka wieża zrobiona z cegły, na której rośnie bluszcz.

(Wejście do wieży)

Częścią muzeum jest wieża, na którą można wejść. Wejście na wieżę może być męczące. W wieży znajduje się wystawa Architektoniczne detale ze Starego Miasta. Na wystawie zobaczysz rzeźby i inne przedmioty z kamienia, które były kiedyś na innych budynkach w Głogowie.

Godziny otwarcia Piktogram pokazujący tarczę zegara

Poniedziałek: nieczynne

Wtorek: nieczynne

Środa: 10:00 - 17:00

Czwartek: 10:00 - 17:00

Piątek: 10:00 - 17:00

Sobota: 10:00 - 17:00

Niedziela: 10:00 - 17:00

Jeśli chcesz zobaczyć wystawy przyjdź do muzeum przed godziną 16:30. Nie później.

Bilety do muzeum piktogram przedstawiający bilet wstępu

W każdy piątek zwiedzisz muzeum za darmo. W pozostałe dni wejście do muzeum kosztuje:

Bilet normalny: 12 zł
Bilet ulgowy: 7 zł
Bilet normalny na jedną wystawę czasową: 6 zł
Niedzielny bilet rodzinny do muzeum: 30 zł
Opłata za przewodnika muzealnego: 30 zł (maksymalnie do 30 osób)

Opłata za lekcję muzealną połączoną ze zwiedzaniem: 10 zł
Opłata za samą lekcję muzealną: 6 zł
Bilet na warsztaty muzealne: 10 zł

Bilet na wieżę zamkową: 6 zł

Dostępność Piktogram pokazujący różne aspekty niepełnosprawności za pomocą obrazków.

W muzeum mamy pętle indukcyjne. Pętle indukcyjne są dla osób, które mają aparaty słuchowe i pomagają lepiej słyszeć. Jedna pętla jest na portierni. Druga pętla jest na sali konferencyjnej. Sala konferencyjna to miejsce, gdzie uczymy i opowiadamy o dawnych czasach. Jeśli potrzebujesz użyć pętli indukcyjnej powiedz o tym pracownikowi.

W muzeum są także lupy. Lupy są dla osób, które słabo widzą. Jeśli potrzebujesz ich użyć powiedz o tym pracownikowi.

W bibliotece muzeum jest lupa elektroniczna, która pomoże Ci przeczytać nawet mały tekst. Lupa czyta teksty na głos. Jeśli chcesz z niej skorzystać poinformuj pracownika.

W muzeum mamy plany tyflograficze. Są to mapy, które możesz dotykać i oglądać. Na tych planach zobaczysz jak wyglądają pomieszczenia i gdzie się znajdują. 

Drzwi do pomieszczeń mają przy sobie tabliczki. Na tabliczkach napisane jest co to za pomieszczenie oraz jest tam informacja w brajlu. 

W muzeum mamy audiowycieczki. Żeby ich posłuchać ściągnij aplikację "Muzeum Głogów" lub wypożycz audioprzewodnik na portierni. W aplikacji jest też wideowycieczka w Polskim Języku Migowym. Włącz link, żeby dowiedzieć się więcej: https://muzeum.glogow.pl/a,983,audiowycieczki-po-wystawach-stalych-i-wybranych-wystawach-czasowych

Kontakt z namipiktogram telefonu

Portiernia telefon: 76 834 10 81, 76 835 30 38

Dyrektor i Sekretariat telefon:  76 833 30 38

Adres e-mail: muzeum@muzeum.glogow.pl

Adres e-mail koordynatorki dostępności: paulina.lemanska@muzeum.glogow.pl

Możesz połączyć się z nami przez tłumacza Polskiego Języka Migowego: https://tlumacz.migam.org/oPBLm9XxVNGLAIxPZShE

logo migam

Wskazówki dojazdu:

piktogram autobusNajbliższy przystanek autobusowy: Brama Brzostowska. Na przystanek przyjeżdża linia numer 5 

 

 

piktogram samochód

Możesz przyjechać samochodem. Najbliższy parking jest przy ulicy Starowałowej i przy ulicy Nadodrzańskiej 

 

 

Możesz przyjechać pociągiem. Muzeum znajduje się około kilometra od Stacji Kolejowej Głogów

 

 

 

 

Autor piktogramów: Sergio Palao. Źródło: ARASAAC (http://www.arasaac.org). Licencja: CC (BY-NC-SA). Właściciel: rząd Aragonii (Hiszpania)

Metryczka

Metryczka
Wytworzono:2022-11-29 14:37przez:
Opublikowano:2022-11-29 08:47przez: Paulina Lemańska
Podmiot udostępniający: Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Głogowie
Odwiedziny:10680

Rejestr zmian

  • Brak wpisów.